Aktualnosci

Teraz liczy się czas. Jak szybko przenieść firmę do sieci?

W dobie pandemii koronawirusa wielu przedsiębiorców stoi przed wyzwaniem przeniesienia działalności do Internetu. O ile jest to krok w dobrym kierunku, to wymaga on przemyślanego planu, doboru sprawdzonych narzędzi i sporej odwagi. Na szczęście pomocą służą eksperci, którzy obok swoich produktów i usług oferują także wiedzę i doświadczenie.

Trudny czas dla biznesu

Pandemia dała się we znaki wielu firmom. Niektóre branże działające stacjonarnie zostały wygaszone, a właściciele wielu małych i średnich przedsiębiorstw zostali zmuszeni do zawieszenia lub zamknięcia działalności. Widmo bankructwa dla wielu stało się realne.

W poszukiwaniu wyjścia z tej trudnej sytuacji część przedsiębiorców postanowiła zainwestować tam, gdzie znaleźli się podczas pandemii ich klienci. Stworzenie własnej strony WWW lub uruchomienie sklepu online to dla nich dzisiaj już nie tylko drobny dodatek do stacjonarnej działalności, ale szansa na przetrwanie.

Bądź online

Strona WWW jest siedzibą firmy w Internecie. W czasie, gdy drzwi wielu biur, sklepów, salonów, hurtowni, kancelarii itp. pozostają zamknięte, dobrze mieć miejsce, w którym klienci nadal będą mogli skontaktować się z marką i poznać jej ofertę. Tym miejscem z powodzeniem może być serwis internetowy. On, w odróżnieniu od stacjonarnej siedziby firmy, będzie otwarty zawsze – 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

Na pierwszy rzut oka, stworzenie własnej strony internetowej może być czasochłonne i skomplikowane. Gdy liczy się szybkość działania, warto rozważyć zlecenie budowy serwisu WWW profesjonalistom. W ramach wsparcia przedsiębiorców w okresie pandemii firma home.pl przygotowała ofertę na stworzenie i opublikowanie kompletnej strony (z darmową domeną) w 48 godzin. To, co do tej pory mogło zajmować tygodnie, powstanie rękami specjalistów w dwa dni. Taką możliwość docenią szczególnie ci, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z budową serwisów i nie chcą lub nie mogą poświęcić czasu na naukę lub poszukiwania zewnętrznych wykonawców.

Sprzedawaj przez Internet

Cześć produktów, które oferowane są stacjonarnie, można z powodzeniem sprzedawać przez Internet. Możliwości jest wiele – grupy w mediach społecznościowych, portale aukcyjne lub własny sklep online. Wybór tego ostatniego jest krokiem najbardziej profesjonalnym i budzącym w oczach potencjalnych klientów największe zaufanie. Prócz tego, pozwala uniknąć prowizji obowiązujących przy korzystaniu z platform zewnętrznych.

W tym przypadku, podobnie jak przy okazji stron WWW, home.pl może uruchomić esklep w dwa dni. W ofercie znalazły się także darmowa domena, integracja z firmami kurierskimi, program do fakturowania i rabaty na szaty graficzne. Słowem – sklep pod klucz.  Tryb ekspresowy jest obecnie szczególnie ważny. Każdy dzień bez możliwości zarobku oddala przedsiębiorców od dotychczasowych i przyszłych klientów, utrudniając tym samym utrzymanie się na rynku.

Pozwól się znaleźć

Niestety, w dzisiejszych czasach sama strona WWW lub esklep nie są jeszcze gwarancją sukcesu. Będzie nią dopiero dotarcie z ofertą do klientów. Może w tym pomóc pozycjonowanie (tzn. miejsce sklepu lub strony w wynikach wyszukiwania), marketing i promocja oraz aktywność w mediach społecznościowych. Najlepiej, gdy wszystkie te sposoby wykorzystywane będą łącznie, wzajemnie się uzupełniając.

Warto przy tej okazji skorzystać z narzędzi, które wpłyną na widoczność nowej strony lub sklepu w sieci. Audyty SEO lub aplikacje ułatwiające pozycjonowanie często dostępne są za darmo lub ze sporymi rabatami.

Zdobywaj wiedzę

Otwarcie sklepu online i budowa strony internetowej powinny być pierwszymi krokami w internetowej rewolucji wielu firm. Należy przy tym pamiętać o tym, że praca zdalna w dużej mierze zmieniła podejście do prowadzenia biznesu i na nowo zdefiniowała jego miejsce. By odnaleźć się w nowych realiach, warto czerpać wiedzę od innych – doświadczonych praktyków cyfrowego świata.

Oferta podcastów, ebooków, webinarów, szkoleń i kursów online jest dzisiaj szersza niż kiedykolwiek wcześniej. Część z nich, z uwagi na wyjątkową sytuację, jest darmowa (np. webinary w ramach Akademii home.pl), a część znacznie rabatowana. Chęć rozwoju pomoże w odnalezieniu odpowiedniej, atrakcyjnej oferty edukacyjnej i dostosowanie jej do indywidualnych potrzeb przedsiębiorców. Z korzyścią dla biznesu online.

Działaj szybko

Mawia się, że pośpiech nie jest dobrym doradcą i trudno się z tym nie zgodzić. Dlatego ważnym krokiem w podejmowaniu decyzji o obecności firm w Internecie będzie dobór odpowiedzialnych i doświadczonych partnerów i usługodawców. Ich wsparcie zagwarantuje wysoką jakość i profesjonalizm podejmowanych działań, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniego tempa prac. Jeszcze kilka tygodni temu otwarcie sklepu internetowego w dwa dni graniczyło z cudem. Dzisiaj jest to możliwe, bo teraz liczy się – przede wszystkim – czas.

Źródło: https://dailyweb.pl/