Work Life Balance Festival

Work Life Balance jest koncepcja zarządzania czasem, stawiająca za cel odnalezienie równowagi pomiędzy „pracą” (kariera i ambicja) a życiem prywatnym (zdrowie, rozrywka, rodzina, duchowość.  Jako koordynatorzy Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w regionie łódzkim, poraz pierwszy w ramach w/w eventu który odbędzie się w terminie 18 – 24 listopada 2020 roku zostanie zorganizowany „Work Life Balance Festival”.

Wielu osobom wydaje się, że codzienne nadgodziny, zarywanie nocy i praca w weekendy to droga do sukcesu.

Poniżej znajdziesz przykłady działań, które stosują najlepsi pracodawcy, aby pomóc pracownikom osiągnąć równowagę między życiem prywatnym a zawodowym.

  1. Możliwość pracy zdalnej. Oczywiście nie w każdym zawodzie da się pracować z domu, jednak coraz częściej jest to możliwe. Praca zdalna, np. 1-2 dni w tygodniu, znacznie ułatwia załatwianie codziennych obowiązków i pozwala na spędzanie większej ilości czasu z bliskimi.
  2. Elastyczne godziny pracy. Na wielu stanowiskach praca w sztywnych godzinach 9-17 nie ma sensu. Najlepsi pracodawcy rozumieją, że jednego dnia pracownik może chcieć pracować np. od 7 do 11, a innego – od 11 do 23. Dopóki w 100% wypełnia swoje obowiązki, godziny pracy nie powinny mieć znaczenia. Dzięki temu dużo łatwiej jest mu zachować work-life balance.
  3. Imprezy integracyjne z udziałem najbliższych i rodzinne dni. Oprócz standardowych wyjazdów i imprez integracyjnych, coraz więcej pracodawców “włącza” w życie firmy również rodziny i znajomych swoich pracowników. Dzięki temu nie muszą oni np. wybierać między spotkaniem ze współpracownikami a wyjściem z najbliższymi.
  4. Możliwość przyprowadzania do biura zwierząt. Nic tak nie rozładowuje napiętej atmosfery jak kot na kolanach lub merdający pies. Najlepsze firmy organizują np. dzień ze zwierzakami, a nawet pozwalają przyprowadzać najgrzeczniejszych pupili codziennie.
  5. Promowanie aktywności fizycznej i dbanie o zdrowie pracowników. Pracodawcy coraz chętniej organizują w biurach np. zajęcia z jogi lub fitness, oferują darmowe owoce, a nawet dietetyczny catering. Ważnym benefitem jest opłacona prywatna opieka medyczna oraz np. karta MultiSport.
  6. “Domowe” biuro w dobrej lokalizacji. Mniejsze i średnie firmy często oferują pracę w domowej atmosferze, np. w budynkach mieszkalnych. Najlepsi pracodawcy dbają również o to, aby pracownicy mieli wygodny dojazd do biura. Nikt nie chce tracić 2 godzin dziennie w korkach lub zatłoczonej komunikacji miejskiej!
  7. Ankiety “zadowolenia” i indywidualne spotkania z pracownikami. Pracodawcy coraz chętniej mierzą poziom zadowolenia swoich pracowników. Zarówno poprzez ogólne, anonimowe ankiety, jak również na indywidualnych spotkaniach. Jedno z ważniejszych pytań powinno dotyczyć właśnie work-life balance.
  8. Organizowanie i opłacanie szkoleń, kursów, konferencji etc. Dobry pracodawca powinien dbać o rozwój swoich pracowników. A przynajmniej być otwartym na ich inicjatywę. Dzięki temu pracownicy mają poczucie, że cały czas idą do przodu i łatwiej uniknąć im wypalenia zawodowego.
  9. Długie urlopy, w tym sabbatical. Tak, to jest możliwe: niektórzy pracodawcy dbają o to, by ich pracownicy mieli okazję odpocząć rozwijając nowe kompetencje podczas długich, kilkumiesięcznych urlopów.

Chcesz zbudować zespół złożony z najlepszych specjalistów? Stwórz profil pracodawcy (tutaj), który pomoże im łatwiej znaleźć Cię w sieci i aplikować bezpośrednio na stanowisko, które chcesz obsadzić.

Link do pełnego artykułu: https://interviewme.pl/