Aktualnosci

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

Banery reklamowe jako reklama zewnętrzna od wielu lat stosowane są w celu promowania różnych marek lub informowania potencjalnych klientów o nadchodzących promocjach, wyprzedażach itp. Jest to bez wątpienia jeden z najpopularniejszych rodzajów marketingu, ponieważ dociera do szerokiego grona odbiorców.

Ta jakże popularna forma przekazu reklamowego, jaką są banery reklamowe, umieszczana na przystankach autobusowych lub w innej przestrzeni publicznej, posiada niezwykle ogromny przekaz. Warto wspomnieć, że dobre kampanie reklamowe są w stanie przynieść rozpoznawalność oraz spore zyski wielu firmom. Jakie rodzaje reklam outdoor można wyróżnić? Czy reklamy zewnętrzne posiadają wyłącznie zalety?

Banery reklamowe – czym są reklamy outdoor?

Reklama zewnętrzna stanowi samodzielną lub wspierającą inne branże marketingowe formę promocji. Jej celem jest dotarcie do jak największej liczby konsumentów, nie atakując ich jednocześnie masą ofert i informacji. Bywa usytuowana z reguły poza miejscem zamieszkania potencjalnych odbiorców, dlatego nazywana jest często reklamą outdoorową.

Ta forma reklamy zewnętrznej charakteryzuje się szacunkiem i nienachalnością w stosunku do adresatów. Skierowana jest do każdej grupy społecznej, bez względu na płeć, zawód oraz poglądy. Jej skuteczność polega na tym, iż nie sprawia wrażenia natrętnej treści marketingowej. Zewnętrzne reklamy umieszczane są najczęściej w miejscach zatłoczonych o dużym natężeniu ruchu – przy głównych drogach, autostradach, nieopodal centrów handlowych, przystanków autobusowych, na specjalnych tablicach ogłoszeniowych i wielu innych.

Zalety reklamy zewnętrznej

Bez wątpienia największą zaletą reklamy outdoor jest jej powszechność oraz masowy zasięg oddziaływania. Umieszczone na ścianach budynków lub tablicach informacyjnych plakaty codziennie przyciągają wzrok kilkuset przechodniów, co znacząco wpływa na decyzje podejmowane przez potencjalnych klientów tj. zakup danego produktu, skorzystanie z różnego rodzaju usług. Banery i flagi reklamowe są nieustannie rozłożone i przedstawiają treści marketingowe niezmiennie dniami i nocami.

Plusem reklam zewnętrznych jest także niezwykła wytrzymałość i odporność na niekorzystne warunki atmosferyczne. Solidne materiały, z których wykonane są wielkoformatowe reklamy zewnętrzne gwarantują odporność na zniszczenia, zaś profesjonalnie przygotowane drugi nie ulegają blaknięciu nawet przez kilka lat.

Reklama outdoor jako promocyjne narzędzie, służące do promowania produktów w trakcie ważnych wydarzeń lub imprez firmowych, skutkuje przede wszystkim tym, że idealnie dopasowuje się do każdej okazji. Dostępność różnych wariantów reklamowych tj. billboardy, plakaty, citylight, afisze pozwala na zapamiętanie nazw firm, produktów itp.

Ta elastyczna forma marketingu znajduje zainteresowanie zarówno nieopodal dużych sklepów, na ulicy, czy też na środkach komunikacji miejskiej. Jej długotrwałe oddziaływanie przyciąga uwagę szerokiego grona odbiorców, a co za tym idzie – tworzy dobrą reklamę.

Należy również podkreślić, że umieszczanie reklam wielkoformatowych w miejscach o natężonym ruchu sprawia naprawdę ogromne wrażenie. Zwłaszcza, gdy są stworzone przez profesjonalistów i zachwycają wyjątkowym wyglądem. Kliknij tutaj i dowiedz się więcej!

Wady reklamy zewnętrznej

Obok swoich licznych atutów, reklama zewnętrzna wykazuje jednak pewne wady. Ingeruje bowiem znacznie w krajobraz – sprzeciw budzą przede wszystkim kwestie ochrony środowiska. Do produkcji tego rodzaju reklamy wykorzystuje się różnego rodzaju chemiczne substancje, które nie są korzystne dla naszej planet. Oprócz tego zwykle reklamy podświetlane generują duże zużycie energii elektrycznej, co stanowi problem dla wielu miast.

Spory wywołuje również umieszczenie banerów reklamowych w bliskim sąsiedztwie dróg, co może rozpraszać uwagę kierowcy poprzez emitowanie rażącego światła. Słabe strony reklamy zewnętrznej to również fakt, że nagromadzenie wielu nośników na niewielkiej przestrzeni wprowadza nieład i chaos.

Rodzaj reklamy outdoor

Reklamę zewnętrzną podzielić można na wiele zróżnicowanych form. Najpopularniejsze z nich to:

➤ Plakaty – można je umieszczać na słupach reklamowych, tablicach ogłoszeniowych, drzewach itp. Drukowane są najczęściej na specjalnym papierze i odznaczają się barwnymi ilustracjami.

➤ Citylight – reklama zewnętrzna, która jest bardzo nowoczesna i  popularna. Zazwyczaj spotykana jest na szybach przystanków autobusowych. Charakteryzuje się podświetleniem oraz ciekawym designem.

➤ Billboardy – jest to specjalna tablica reklamowa, którą umieszcza się na podwyższeniu w pobliżu ruchliwych ulic, aby zwrócić uwagę potencjalnego klienta. Przeważnie widać ją już z daleka.

➤ Szyld – przyklejany na drzwiach wejściowych.

➤ Afisz – podobnie jak plakat umieszczany jest na tablicach informacyjnych, jednak posiada nieco więcej informacji, a ilość obecnych na nim obrazków graficznych jest minimalna.

➤ Reklama zewnętrzna wielkoformatowa – posiada zazwyczaj ponad 100 metrów kwadratowych powierzchni. Wykonywana jest najczęściej z siatek winylowych, często spotykana na ogromnych budynkach.

➤ Car wrapping – treść reklamową umieszcza się na samochodach osobowych, pojazdach komunikacji miejskiej. Magnetyczne produkty dają możliwość umieszczania reklam na każdej powierzchni auta.

➤ Mobil – forma reklamy zewnętrznej, montowana na specjalnej konstrukcji. Najczęściej naklejana na przyczepę, którą ciągnie pojazd. Mogą towarzyszyć jej efekty dźwiękowe w celu uatrakcyjnienia oferty.

Podsumowanie

Każda reklama zewnętrzna zawiera swoje plusy i minusy. Jednak z pewnością wiele firm i sklepów nie wyobraża sobie funkcjonowania na rynku bez konieczności tworzenia tego rodzaju reklam. Billboardy, banery reklamowe, plakaty, czy też różnego rodzaju afisze mają wspólną cechę – muszą przyciągać wzrok potencjalnych klientów. Nie mniej jednak warto pamiętać o tym, aby stworzenie idealnej reklamy zewnętrznej zlecić profesjonaliście, który w umiejętny sposób wykona kolorowy egzemplarz.

Źródło: https://geekcat.pl/